Doorgaan naar hoofdcontent

Dinsdag 14 januari 2014

Toen ik net bij aquilae terecht kwam en ik dus door had dat de instelling met pgb fraude bezig was, begon de directrice alle cliënten op te steken tegen mij..
En directrice verzon dingen die gebeurd zouden zijn en gaf dat aan bij psyq waar ik in behandeling zit.
Ik gaf aan dat dit allemaal leugens waren en heb meteen aangegeven dat ik aquilae geen toestemming gaf dat die mog communiceren met psyq, omdat het allemaal onzin was en de directrice mij overal zwart wou maken..
Echt alle cliënten waren tegen mij opgezetben mijn leven daar werd echt een hel..
Toen ik 2 maanden daar woonde in een normaal huis gaf de directrice op 1 dag aan dat ik ineens moest gaan verhuizen.. (in opslagpand bleek dat te zijn ) ik gaf aan dat dit niet zomaar mag, ze gaf aan ik ben de directrice en ik bepaal dat! Ik zeg nee hoor! Jullie krijgen dik 3500 euro per maand aan pgb en nog eens 410 euro aan huur, dus bijna 4000 euro per maand!
En ik zie geen zorg van jullie al weken zit ik hier alleen in een huis, waar jullie alleen even komen om die kachel uit te zetten op 15/16 graden in de winter en buiten flink sneeuw lag in die periode.
En verder komen jullie niet!
De volgende ochtend was de wijkagent al vroeg in huis, want hun waren al op de hoogte hiervan, want 1 dag daarvoor waren vele papieren ontvreemd van mijn kamer, zoals mijn huurcontract ect.
Ik zou eerst die dag zelf naar het bureau komen, maar savonds toen ik hoorde dat ik ineens moest verhuizen kwam de wijkagent bij mij langs en toen kregen we het voor elkaar dat ik wel kon blijven en dit ook niet zomaar mocht!
De maand die kwam was nog erger, ik mocht zelfs niet meer in de woonkamer zitten en mocht niks van hun spullen gebruiken..
Iedereen kreeg gewoon te eten sochtends van hun en daarna werd het achter slot en grendel gezet, want ik mocht er geen gebruik van maken, zelfs de stofzuiger mocht ik niet zomaar gebruiken om mijn kamer te kunnen stofzuigen.. echt alles werd een hel.
Na een maand moest ik er toch uit en werd ik gedumpd in opslagpand waar ook nog 2 polen in een huis zaten...
Als je in een zorginstellingen woond, dan hoor je met andere in een huis te zitten die ook hulp nodig hebben..
Ze moesten gewoon van mij af.
In het huis waar ik dus woonde was ook een afluisterapparatuur in elke slaapkamer, dus privacy had je daar niet, dus opzich had ik nu wel meer privacy want werd niet meer afgeluisterd.
Ook de zitting tegen aquilae waar alleen de cliënten en advocaat van aquilae bij was, werd ik helemaal zwart gemaakt.. gelukkig nam het ministerie die ook aanwezig was het wel voor mij op..
Ik kreeg in die zitting het woord niet om mijn verhaal te doen.
Bij die zitting was het ministerie en de inspectie ook aanwezig die wel het woord mochten.. die wouden ook dat de stichting moest sluiten.
Na de zitting heb ik nog een terrasjes gepakt met het ministerie en inspectie en nog iemand die tegen aquilae was en dat werd dus gezien door de advocaat van aquilae en die gaf toen aan dat dit niet passelijk zou zijn ect..
20 juni 2012 moest de instelling sluiten en de cliënten die daar toen nog woonde probeerde dus met die zitting dat aquilae open mocht blijven.
Nadat de instelling moest sluiten weigerde de directrice de sluiten en er werd een dwangsom opgelegd..
Van die hele dwangsom heb ik verder niks meer van gehoord of ze die ooit heeft gekregen
Uiteindelijk bleef ze nog anderhalf jaar actief!
Eind november 2013 is ze voor de 2de keer failliet verklaard.
In die anderhalf jaar kwamen steeds meer jongeren die daar zaten door dat ik al die tijd gelijk had dat de instelling niet deugde..
Is wel mooi om te horen dat alle cliënten die mij nooit hebben gelooft en die het later ook zelf meemaakte dat de directrice niet deugde.
Nu sinds november 2013 alle cliënten weg zijn en dan krijg je steeds meer verhalen te horen van cliënten die daar tot eind van aquilae hebben gezeten dat het de laatsta maanden echt een hel bleek te zijn daar en dat ook vele spullen zijn gestolen door de directrice!

Ik ben blij dat ze nu echt gesloten is, maar hoor ook verhalen dat ze weer opnieuw wilt gaan beginnen, alleen ze niet veel hulp zou krijgen want heel veel medewerkers zijn ook weg bij haar gegaan.

Alleen ben ik bang dat ze samen met de mensen van het kantoor wel opnieuw zal gaan beginnen!

Ik hoop dat er snel actie komt waar ik op hoop ,want ik voer nog steeds actie om haar achter slot en grendel te krijgen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 4 juni 2013

Gisteravond dacht ik echt dat 1 van mijn ratjes er de volgende ochtend niet meer zou zijn... Xara... Echt al een paar weken zag ik al dat ze flink achteruit ging en ze allemaal gezwellen had zitten... De weken erop vermagerde ze flink en laatste dagen at ze ook niet meer, ik probeerde haar nog wat ze altijd uit mijn hand trok te geven, maar dat pakte ze gewoon niet meer aan... zo sneu Ze waste zich al dagen niet meer.. echt zo zielig zag dit eruit...  Vanochtend leefde ze nog...  En vanmiddag belde ik de dierenarts op om te vragen of ze haar konden helpen, want zo lijden dat is ook niks... Aankomende donderdag om half 4 zou ze dan worden ingeslapen... Vanavond ging het steeds slechter en haar ademhaling zag ik ook minder worden. Om 20.18 stopte haar adem halen en heeft ze haar rust genomen... Ze heeft nu geen pijn meer...  Dit is een foto van paar dagen terug... Hier kijkt ze Katja nog even lief aan...  Ze was ook echt niet bang voor mijn katten...  Ze was echt wel bijzonder...  Heb nu

Woensdag 24 oktober 2012

Zo en dan kom je bij blog bericht 1000 aan... Nooit verwacht dat ik zoveel zou schrijven op een blog. maar vandaag is het dus echt zover... Dik 4 jaar lang heb ik mijn blog bijgehouden... Niet elke dag, maar wel paar keer in de week... Hoelang ik nog ga bloggen, geen idee.... 2012 is alweer bijna op zijn einde... nooit verwacht dat ik er ook nog zou zijn... Toen ik zo depressief was 2008/2009 Ik had toen ook geen doel meer naar... Elke dag was een dag dat ik toen het liefst wou stoppen... Nu heb ik een doel, ookal heb ik vrijwel niemand om me heen Ook al had ik graag wat meer mensen om me heen willen hebben maar helaas... Ik kom er zo ook wel... Ook al zegt mijn re integratiebureau dat het niet haalbaar is.. Dan wil ik er juist voor gaan :) Als je iets wilt en er voor gaat dan kom je er wel.. Ze gaf aan dat ik op iets anders moet gaan zoeken wat wel haalbaar is, maar ik heb geen andere optie dan dit wat ik wil bereiken... 6 november komt ze weer en dan wilt ze met mijn begeleidster ook

Woensdag 15 mei 2013

Eindelijk word de pgb fraude aangepakt bij instellingen.. Eindelijk zien ze dat de meeste instellingen de patiënt zieker maken op de papieren dan ze werkelijk zijn.. Dat overkwam ik dus 2 keer... Het is ook heel makkelijk om een pgb aan te vragen bij het CIZ Er word namelijk niet echt gecontroleerd en gaan gewoon vrijwel meteen akkoord... En daar ligt de fout... Mijn artikel die ik vorige week maandag heb geschreven over hoe daadwerkelijk de pgb fraude werkt is al heel veel gelezen en ook op social media twitter word mijn blog veel getweet en geretweet... Echt super.. Afgelopen zondag was bij brandpunt ook flink wat te zien over hoe instellingen te werk gaan Zie  Aflevering Brandpunt Het doet me wel goed dat er zoveel mensen twitter berichtjes sturen en meeleven ect.. Ook omdat ik echt niet lekker in me vel zit, doet dit me wel erg goed... En ook aangeven wat ik nog meer kan doen dat ik nu schuld heb wat ik aan het afbetalen ben over de pgb en waar ik niks van heb gezien.. super Mijn