Doorgaan naar hoofdcontent

Woensdag 14 november 2012

Vorige week hoorde ik al op me werk dat er een krantenartikel weer over Aquilae was...
Zelf had ik dat nog niet gelezen en op internet vond ik ook niks...
Nu een week later krijg ik via google alert een mailtje dat er een artikel weer op internet was over Aquilae..
Dit bleek het krantenartikel te zijn van vorige week...

Was een triest artikel wat in de krant staat!!
Dat het artikel geplaatst is vind ik al heel erg...

De instelling moest op 20 juni 2012 sluiten van het ministerie, dus logisch dat alle clienten daar weg moeten...
sommige cliënten zoals een cliënt van dit krantenartikel die nogal gehersenspoeld is door de directrice en door de andere medewerkers...

Wat ik ook echt niet begrijp is dat ze dus nog steeds dus zorg verleend en zelfs weer iemand nieuw heeft aangenomen.... Vage shit toch
Grijpt het ministerie niet meer in dan of de inspectie?
Hoe zit het met de dwangsom die is opgelegd?
Mevr Arends geeft de cliënten die weg zijn gegaan een dwangsom op voor de zorg wat betaald zou moeten worden...

Dit kan toch niet lang meer doorgaan....

Gisteravond kreeg ik ook een whatsapp bericht van een cliënte van daar dat ze het mij niet vergeeft dat ze haar vriendje nu niet meer ziet, doordat hij dus weg daar moest...

Ach ooit komt ze er ook achter dat ze al die jaren is opgelicht door die mokkel
Dat heb ik haar ook verteld dat ze er een keertje achter zal komen....

Ik ben zelf te moe om actie weer te gaan voeren....
Ben wel benieuwd wanneer de inspectie en het ministerie gaan ingrijpen!!!



Verder vandaag wezen ontbijten in de hema...
Tussen 9 en 10 sochtends kan je namelijk voor 1 euro ontbijten...

Daarna was ik verder de hele dag weer vermoeid...

Elke dag is verschillend..
De ene dag ben je alleen maar vermoeid en de andere dag heb je wel wat meer energie...

Ik hoop snel verandering te hebben in deze situatie...
Want dit ik geen fijne situatie...

Ik wil aan de bak....
Thuis komen de muren op me af van dat vele thuis zijn...
Dus er moet snel verandering in komen...

Ik ga ook veel over dingen nadenken... zoals toekomst ect...
En beter ben ik gewoon aan het werk en dan ben je tenminste bezig... en mensen om me heen is ook wel prettig... want veel aanspraak heb ik niet, dus als iemand een keer een praatje komt maken is dat wel fijn...

1 keer in de week komt het SIG en dan heb ik wel aanspraak en op de kinderopvang waar ik 2 dagen van 12 tot half 2 heb ik wat aanspraak, maar verder niet echt heel veel aanspraak... en dat is jammer..

Ook deze periode van het jaar is altijd geen fijne tijd...
Hopelijk is het snel weer maart... dan zijn de feestdagen voorbij en dan wordt het weer wat beter weer...














Reacties

  1. Ik ben niet bekend met echte zorginstellingen. Dat is mij (gelukkig) bespaard gebleven. Wel heb ik te maken gehad met Jeugdzorg en een pleeg gezin. Daar heb ik een heel vieze nasmaak aan over gehouden. Veel dingen zijn besloten zonder dat ik er vanaf wist en er werd vaak niet naar je geluisterd. Ze kwamen tenslotte "voor je op". hahahha. Als dat zo was, dan waren dingen wel anders gegaan in mijn leven. Maar goed.

    Misschien een stomme vraag, maar heb je geen hobbies waarbij je de deur uit moet? b.v. fotografie of iets anders? zo kom je misschien ook onder de mensen en is het minder claustrofobisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn hele leven bestaat uit instellingen en opvangen ect... en jeugdzorg...
    Woon nu sinds juli dit jaar op mezelf eindelijk..

    Ik maak schilderijen en teken graag...
    En wandel wel vaak, verder niet veel eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hoor ook alleen maar vervelende verhalen over opvanghuizen (waar ik ook bijna in zat) en instellingen. Vind het rot om het te lezen. Alle instellingen pretenderen het beste voor een kind te doen, maar vaak gaat het volledig mis.

      Je zou wandelen, schilderen/tekenen kunnen combineren door in het bos te gaan tekenen. Maar om dat nu in je eentje te doen is ook weer zo wat. ik ga soms gewoon met mijn camera de bossen in en schiet gewoon wat foto's. muziekje op. heerlijk relaxed. Even "Me time" ;).

      Verwijderen
    2. Klopt vele instellingen werken niet op de juiste manier helaas, ik heb het dan 2 keer mee moeten maken met instellingen die alleen maar uit zijn op geld maar de zorg niet bieden....

      Op zich kan ik wel ergens heen wandelen, en dan een plek uitzoeken en dat gaan na tekenen ofzo...

      Alleen is weer zo alleen...

      Verwijderen
    3. Ja, en als zorgbehoefende doe je er vrij weinig tegen. Ze hebben een soort machtspositie. Jammer maar helaas.

      Ja, heb je helemaal gelijk in. Maar misschien kunnen we het een keer combineren.

      Verwijderen
    4. Het weer is nu ook niet echt super..
      Deze periode ben ik minder buiten aan het wandelen en in de zomer juist vaak...

      Ik hoop ook snel een baan te hebben gevonden...

      ik ga nu slapen...

      Truste

      Verwijderen
    5. Ja, een baan zou natuurlijk gaaf zijn. Hoop ook voor je dat het gaat lukken. Al is de economie erg slecht.

      Slaap lekker.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 4 juni 2013

Gisteravond dacht ik echt dat 1 van mijn ratjes er de volgende ochtend niet meer zou zijn... Xara... Echt al een paar weken zag ik al dat ze flink achteruit ging en ze allemaal gezwellen had zitten... De weken erop vermagerde ze flink en laatste dagen at ze ook niet meer, ik probeerde haar nog wat ze altijd uit mijn hand trok te geven, maar dat pakte ze gewoon niet meer aan... zo sneu Ze waste zich al dagen niet meer.. echt zo zielig zag dit eruit...  Vanochtend leefde ze nog...  En vanmiddag belde ik de dierenarts op om te vragen of ze haar konden helpen, want zo lijden dat is ook niks... Aankomende donderdag om half 4 zou ze dan worden ingeslapen... Vanavond ging het steeds slechter en haar ademhaling zag ik ook minder worden. Om 20.18 stopte haar adem halen en heeft ze haar rust genomen... Ze heeft nu geen pijn meer...  Dit is een foto van paar dagen terug... Hier kijkt ze Katja nog even lief aan...  Ze was ook echt niet bang voor mijn katten...  Ze was echt wel bijzonder...  Heb nu

Woensdag 24 oktober 2012

Zo en dan kom je bij blog bericht 1000 aan... Nooit verwacht dat ik zoveel zou schrijven op een blog. maar vandaag is het dus echt zover... Dik 4 jaar lang heb ik mijn blog bijgehouden... Niet elke dag, maar wel paar keer in de week... Hoelang ik nog ga bloggen, geen idee.... 2012 is alweer bijna op zijn einde... nooit verwacht dat ik er ook nog zou zijn... Toen ik zo depressief was 2008/2009 Ik had toen ook geen doel meer naar... Elke dag was een dag dat ik toen het liefst wou stoppen... Nu heb ik een doel, ookal heb ik vrijwel niemand om me heen Ook al had ik graag wat meer mensen om me heen willen hebben maar helaas... Ik kom er zo ook wel... Ook al zegt mijn re integratiebureau dat het niet haalbaar is.. Dan wil ik er juist voor gaan :) Als je iets wilt en er voor gaat dan kom je er wel.. Ze gaf aan dat ik op iets anders moet gaan zoeken wat wel haalbaar is, maar ik heb geen andere optie dan dit wat ik wil bereiken... 6 november komt ze weer en dan wilt ze met mijn begeleidster ook

Woensdag 15 mei 2013

Eindelijk word de pgb fraude aangepakt bij instellingen.. Eindelijk zien ze dat de meeste instellingen de patiënt zieker maken op de papieren dan ze werkelijk zijn.. Dat overkwam ik dus 2 keer... Het is ook heel makkelijk om een pgb aan te vragen bij het CIZ Er word namelijk niet echt gecontroleerd en gaan gewoon vrijwel meteen akkoord... En daar ligt de fout... Mijn artikel die ik vorige week maandag heb geschreven over hoe daadwerkelijk de pgb fraude werkt is al heel veel gelezen en ook op social media twitter word mijn blog veel getweet en geretweet... Echt super.. Afgelopen zondag was bij brandpunt ook flink wat te zien over hoe instellingen te werk gaan Zie  Aflevering Brandpunt Het doet me wel goed dat er zoveel mensen twitter berichtjes sturen en meeleven ect.. Ook omdat ik echt niet lekker in me vel zit, doet dit me wel erg goed... En ook aangeven wat ik nog meer kan doen dat ik nu schuld heb wat ik aan het afbetalen ben over de pgb en waar ik niks van heb gezien.. super Mijn