Doorgaan naar hoofdcontent

Woensdag 5 oktober - De afgelopen 2 jaar in Lelystad

16 september 2009 was de dag dat ik verhuisde naar Lelystad..
Die dag zou ik om half 6 de sleutel krijgen van de baas van de stichting...
Om half 7 kwam hij pas aankakken met de sleutel..
kom je in het onbekende en mijn gevoel dat er iets goed mis was blijkt nu wel flink te kloppen...
ik kwam daar om een nieuwe start te maken in een nieuwe stad...
maar uiteindelijk brengen ze je alleen maar meer in de shit...
Flinke shit...
Ik had al onderzoeken in Hoofddorp gedaan eind 2008 begin 2009 en die onderzoeken zijn 2 jaar geldig dus daar moeten ze het mee doen.. en uit die onderzoeken kwam dat ik dus een depressie had en dat klopt want zo voelde ik me ook echt die tijd... heb periodes gehad dat ik niet meer verder wou... en ze hier in huis mensen hadden ingehuurd om nog meer onderzoeken te gaan doen... en ik vertelde dat de onderzoeken van hoofddorp 2 jaar geldig zijn en ze het daar mee moesten doen, en ik geen onderzoeken van hun wou... Ik moest van hun toch die onderzoeken doen... Ik bleef nog wel lang weigeren.. maar ik werd best wel gedwongen toen om die onderzoeken toch te doen... Uiteindelijk kwam uit die onderzoeken borderline... en ik me echt niet inzie dat ik dus borderline heb en ik nog in Hoofddorp duidelijk aan de psychiater van toen heb gevraagd of ik borderline zou hebben en hij vertelde duidelijk dat ik dat niet had... Dus ik was het er niet mee eens hier in Lelystad en heb toen via de huisarts een second opinion aangevraagd en de huisarts toen in het dossier zag dat er dus geen borderline stond en heb toen wel meegewerkt aan een second opinion en ben toen naar de meerkanten gegaan voor een second opinion, uiteindelijk werd ik daar niet geholpen en ik er toch flink mee zat ben ik verder hulp gaan vragen en ben ik een second opinion aan gaan vragen bij therapeutisch centrum en daar werd toen wel een second opinion aangevraagd en heb ik een hoop vragen ingevuld en hun namen alle onderzoeken mee van Hoofddorp en van deze stichting en uiteindelijk kwam daar helaas wel borderline uit.. en ik me er zelf niet inzie dat ik dat heb... kwam ook uit nog steeds dat ik aan een zware depressie had en posttraumatische stresstoornis. in die 2 dingen zie ik wel dat ik dat heb, maar borderline echt niet... door deze stichting heb ik nu dus borderline en die onderzoeken waren niet nodig geweest want de onderzoeken in hoofddorp waren toen nog 2 jaar geldig... dus ik blijf bij me punt dat deze second opinion niet nodig was geweest en hun in huis die onderzoeken niet mochten afnemen... Ze hadden ook een pgb bij het zorgkantoor aangevraagd in het begin waren de bedragen per maand wat ze kregen 800 euro...  nu zijn de bedragen tussen de 3800 euro en 4500 euro wat ik dus elke maand een afschrift van krijg van de bank waar wij voor moesten tekenen en ik dat al weigerde omdat ik al aanvoelde dat er iets niet klopt... Wel of niet tekenen en in april 2010 hadden ze degene ontslagen die over het geld ging van het pgb want hij bleek niet goed te zijn en hun gingen het nou zelf doen en sinds dien zijn de bedargen verhoogd...
Ze hebben dit allemaal op onze namen aangevraagd... wat al niet hoort en ik eigenlijk zorg in moet kopen... niet hun... En zorg zie ik al maanden niet... en hun wel flinke bedragen telkens ontvangen... Ik nu al een paar acceptgiro's krijg met hele hoge bedragen wat terug betaald moet worden... Fijn en van die bedragen ga je echt wel schrikken en ik dat er echt niet bij kan hebben.. het eerste bedrag van wat er binnenkwam wat terug betaald moet worden is 43.913,80 2de bedrag wat terug betaald moet worden is 21.442.02 derde bedrag is1251.91 en de laatste bedrag was een aangetekende brief die ik niet ondertekend heb, en ik niemand heb gemachtigd om te tekening is een bedrag van 22693.93 dus reken maar uit alles bij mekaar wat dus terug betaald moet worden... en dat dus op mijn naam en ik er niks van zie van dat geld, en ik nu wel bang ben dat ik voor die kosten moet opdraaien.
Paar maanden terug toen kreeg ik dus een gesprek met die baas en die vertelde dat het wel klopt over de pgb en in dat gesprek werd mij verteld dat elke maand alles wordt verdeeld en dat iedereen die pgb heeft evenveel krijgt. (ehum)  Hij keek me ook niet aan in het gesprek en zat de hele tijd met een pen te frummelen...  dus dan lult hij dus behoorlijke koek :) Toen kwamen de acceptgiro's binnen en ik gaf ze aan mijn begeleidster en die gaf aan dat alles geregeld was en dat die bedragen dus niet meer kloppen... Ik heb 3 weken terug zelf het zorgkantoor gebelt en die weten van niks en die rekeningen zijn nog steeds niet betaald en hun (de stichting) geen contact gehad heeft over die rekeningen bij het zorgkantoor. Mijn begeleidster vertelde ook dat die onderzoeken dus moesten anders werd ik niet aangenomen daar, ik was al aangenomen want ik woonde eral, anders hadden ze eerst die onderzoeken moeten doen voordat ik daar kwam wonen..
1 september kreeg ik dus weer een gesprek met die baas, mijn begeleidster had dat aangevraagd.. ik niet en ze volhouden dat ik dat gesprek dus wou... en dat gesprek zou ook over het pgb gaan en met dat gesprek liep het behoorlijk uit de hand en over pgb ging het uiteindelijk niet, want als ik er over begon werd gezegd van dat stoppen we toch der mee met pgb per direct... en hij kwam vertellen dat ik totaal niet op me zelf zou kunnen wonen en dat ik meer zorg nodig zou hebben dan hun bieden... Ik krijg ook geen zorg... helemaal niks.. afentoe zit dat mokkel op het kantoor... en zit achter de pc verder doet ze maar weinig...  als het haar uit komt dan komt ze... Ook in het huis is behoorlijk veel schimmel aanwezig en het huis is best gevaarlijk.. ik heb vaak aangegeven aan hun dat ze er wat aan moesten doen... telkens werd er niks aan gedaan, dus heb ik stappen ondernomen en ben ik naar de ggd geweest en die zijn toen de zelfde week nog langs geweest... GGD briefSchimmel in huis
Had ze een maand de tijd gegeven om er wat aan te doen, en nog werd er niks ondernomen en daarna ben ik naar het juridisch loket geweest en die heeft meteen de zelfde dag actie ondernomen en vorige week vrijdag hebben ze bijna alles aan het huis gedaan.... dus dan kunnen ze het wel...  waarom moet ik eerst veel actie ondernemen voor die schimmel in huis voordat ze actie ondernemen...
ik vertelde ook tegen die baas over hoe mijn begeleidster dus doet.. opmerkingen maakt van dat is een borderline actie en vorig jaar had ik een periode dat ik best depressief was, krijg je de opmerking van over een schoonmaakmiddel van drink je dat toch lekker op, want je wilt toch niet meer... en tegen mijn andere bewoner vertellen wat mijn problemen zijn, en tegen een andere huisgenoot vertellen dat ik dus alleen maar aandacht van haar wil en dat ik dus echt een grote borderliner zou zijn en ze vertelde haar ook van dat als ik haar bel dat ze me niet meer terug zou bellen... dus noemt zich een begeleidster... En later een gesprek met har gehad en mijn bewoonster en werd ons verteld dat we eerlijk tegen elkaar moeten gaan doen.... Mag ze zelf wel beginnen dermee... Die baas vertelde ook in het gesprek dat de huisarts die onderzoeken had aangevraagd die ze bij ons thuis hadden afgenomen en dat een huisarts wel vaker de post er niet van krijgt, ja ja geloof je het zelf...
Hun geven ook niks door aan ons... vanochtend stond er dus een nieuwe bewoner aan de deur, en die kon er niet in want ik doe nou iedere keer de haak erop... zodat ze aan de buitenkant er niet meer in kunnen...
Gelukkig verhuis ik 15 oktober nu wel richting Beverwijk en dat geef ik hun ook niet door, ik ben gewoon weg.... Ik ben al wel meer actie aan het ondernemen, want ik laat het er niet bij zitten, die rekeningen ga ik dus ook niet betalen, en ik ga hun voor de kosten op laten draaien en ze houden ook veel post achter... want mijn huisgenoot die ziet helemaal geen afschriften en wel een brief dat ze haar adres hebben veranderd naar hun adres.. waar de post dus heen gaat... dus die acceptgiro's die krijgen hun meteen en dat ik ook op haar naam dus zij weet dus niet dat er ook naar haar dus acceptgiro's binnen komen.. maar dat is wel duidelijk dat die dus al daar heen worden gestuurd....



zo dat was het wel weer eventjes voor nu

Reacties

  1. Hoi sorry dat ik dit misschien zo hard zeg, maar ik geloof er niks van. waarom ik het niet geloof, het zijn sowieso al veel te grote bedragen om een acceptgiro over te sturen, (dat doet de bank of andere instanties niet) en mijn moeder heeft ook borderline en zij gelooft haar eigen leukens ook... sorry maar ik geloof je niet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er een printscreen van maken hoor... dus... maar als je me niet gelooft dan toch niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet niet waar jij mee bezig bent (ik) maar ik heb deze bedragen wel gezien bij haar en dat kwam zeker via een acceptgiro binnen ,dus roep geen dingen waar jij dus helemaal niks van weet of heb gezien

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 4 juni 2013

Gisteravond dacht ik echt dat 1 van mijn ratjes er de volgende ochtend niet meer zou zijn... Xara... Echt al een paar weken zag ik al dat ze flink achteruit ging en ze allemaal gezwellen had zitten... De weken erop vermagerde ze flink en laatste dagen at ze ook niet meer, ik probeerde haar nog wat ze altijd uit mijn hand trok te geven, maar dat pakte ze gewoon niet meer aan... zo sneu Ze waste zich al dagen niet meer.. echt zo zielig zag dit eruit...  Vanochtend leefde ze nog...  En vanmiddag belde ik de dierenarts op om te vragen of ze haar konden helpen, want zo lijden dat is ook niks... Aankomende donderdag om half 4 zou ze dan worden ingeslapen... Vanavond ging het steeds slechter en haar ademhaling zag ik ook minder worden. Om 20.18 stopte haar adem halen en heeft ze haar rust genomen... Ze heeft nu geen pijn meer...  Dit is een foto van paar dagen terug... Hier kijkt ze Katja nog even lief aan...  Ze was ook echt niet bang voor mijn katten...  Ze was echt wel bijzonder...  Heb nu

Woensdag 24 oktober 2012

Zo en dan kom je bij blog bericht 1000 aan... Nooit verwacht dat ik zoveel zou schrijven op een blog. maar vandaag is het dus echt zover... Dik 4 jaar lang heb ik mijn blog bijgehouden... Niet elke dag, maar wel paar keer in de week... Hoelang ik nog ga bloggen, geen idee.... 2012 is alweer bijna op zijn einde... nooit verwacht dat ik er ook nog zou zijn... Toen ik zo depressief was 2008/2009 Ik had toen ook geen doel meer naar... Elke dag was een dag dat ik toen het liefst wou stoppen... Nu heb ik een doel, ookal heb ik vrijwel niemand om me heen Ook al had ik graag wat meer mensen om me heen willen hebben maar helaas... Ik kom er zo ook wel... Ook al zegt mijn re integratiebureau dat het niet haalbaar is.. Dan wil ik er juist voor gaan :) Als je iets wilt en er voor gaat dan kom je er wel.. Ze gaf aan dat ik op iets anders moet gaan zoeken wat wel haalbaar is, maar ik heb geen andere optie dan dit wat ik wil bereiken... 6 november komt ze weer en dan wilt ze met mijn begeleidster ook

Woensdag 15 mei 2013

Eindelijk word de pgb fraude aangepakt bij instellingen.. Eindelijk zien ze dat de meeste instellingen de patiĆ«nt zieker maken op de papieren dan ze werkelijk zijn.. Dat overkwam ik dus 2 keer... Het is ook heel makkelijk om een pgb aan te vragen bij het CIZ Er word namelijk niet echt gecontroleerd en gaan gewoon vrijwel meteen akkoord... En daar ligt de fout... Mijn artikel die ik vorige week maandag heb geschreven over hoe daadwerkelijk de pgb fraude werkt is al heel veel gelezen en ook op social media twitter word mijn blog veel getweet en geretweet... Echt super.. Afgelopen zondag was bij brandpunt ook flink wat te zien over hoe instellingen te werk gaan Zie  Aflevering Brandpunt Het doet me wel goed dat er zoveel mensen twitter berichtjes sturen en meeleven ect.. Ook omdat ik echt niet lekker in me vel zit, doet dit me wel erg goed... En ook aangeven wat ik nog meer kan doen dat ik nu schuld heb wat ik aan het afbetalen ben over de pgb en waar ik niks van heb gezien.. super Mijn