Doorgaan naar hoofdcontent

Het afgelopen jaar (deel 1)

Ook al is het jaar snel gegaan, er zijn wel een hoop dingen weer gebeurd..
Leuke en minder leuke dingen...
Ik had verwacht dat dit een heel traag jaar zou worden...
1 december 2011 verhuisde ik van een kamertje in Beverwijk, naar Aquilae...
De eerste maand zou ik veel in de gaten gehouden worden...
Ik heb vrijwel niemand gezien...
30 januari 2012 toen ik er net 2 maanden woonde, kreeg ik te horen dat ik  ineens moest gaan verhuizen
Uit het niets en wat de reden daarvan is geen idee...
Gelukkig kon dat tegen gehouden worden, de wijkagent heeft dat toen niet goed gekeurd waar aquilae mee bezig was... en de huur en flinke pgb kregen ze, dus zoiezo mogen ze je er dan niet zomaar uitzetten...
Mokkel Arends dacht dat ze dat wel kon omdat ze de directrice is, maar helaas, had ze dat mooi even mis..
De opmerking een keer aan tafel, dat ze de negatieve berichten uit de krant leuk vond en er om lachte omdat ze de jongens op straat gezet had zonder eten en ze geen slaapplek hadden.. Toen was mijn eerste gedachten van die is echt niet goed snik... en daar had ik gelijk in... Ze is ook niet goed snik.
Totaal gestoord is ze :) Nog klein uitgedrukt :)
Ook had ze op de kamers een afluistersysteem met camera geplaatst... Dus privacy had je dus niet meer...
En ontkennen dat ze doet... van dat dat niet waar is...
Zelfs een cliĆ«nte van daar zij dat tegen mij dat alleen als ze je niet vertrouwt dat ze je dan afluisterde...
En dat mag dus niet zomaar, daar moet je toestemming voor geven...
Ze gaf aan dat als er wat is dat je dan op de rode knop moest drukken dan kreeg je contact met hun...
Vaak heb ik die knop ingedrukt, maar niemand kwam, dus die knop was gewoon nep..
Ik drukte de knop in om te vragen of ze me uit bed konden helpen want dat kan ik volgens de papieren allemaal niet, dus ging ik dat soort dingen vragen als ik op de knop drukte, maar geen gehoor...
dus een alarmsysteem is het totaal niet...
Ik weet wel dat ze me vaak heeft afgeluisterd anders zou ze me niet zo snel weg willen hebben...
Ik heb ook vaak op dat ding zitten rammen en iedereen ale knoppen inzitten drukken van microfoon uit enzovoort en ook ging ik er vaak doorheen zingen over dat ik wel wist dat ze aan het afluisteren was en dat ik niet achterlijk was... (foto heb ik ergens op mijn laptop staan die voeg ik later nog toe, kan hem nu niet zo heel snel vinden)
Op mijn verjaardag afgelopen jaar (13-02) heb ik een aangetekende brief geschreven dat ze dat afluistersysteem moesten verwijderen anders zouden er maatregelen komen gaf ik aan. Ik gaf aan dat ik op deze manier geen privacy meer had iedereen heeft recht op privacy in zijn eigen kamer dus ik ook en ook de andere cliĆ«nten horen privacy te hebben dus vandaar mijn aangetekende brief.
Toen ze mijn brief hadden gelezen gaven ze aan dat ik niet werd afgeluisterd en dat ze dat afluistersysteem niet konden verwijderen.... dus dat je werd afgeluisterd werd al gezegd!!
1 maart 2012 werd ik gedumpt alsnog in een andere pand van aquilae... opslagpand van de instelling...
De directrice heeft dat ook bevestigd dat ze dat heeft gedaan
In dat pand waar ik terecht kwam werden alle spullen van hun gedumpt in de woonkamer...
Ik had dus in dat pand al geen woonkamer omdat dat dus vol stond met spullen van hun..
En er woonde toen nog 2 Polen in dat huis...
Als je op een begeleid wonen zit hoor je met mensen te wonen die ook zorg nodig hebben en deze 2 polen hadden geen zorg nodig en die huurde alleen maar via de instelling...
Ondertussen had ik de media op opgezocht en op 15 maart stond het eerste artikel in de krant de beverwijker 
Toen werden de mensen in Beverwijk en Heemskerk weer wakker en waren er weer mensen die mee gingen strijden tegen deze instelling, want dit was niet de eerste keer dat deze instelling in het nieuws was...
Velen mensen waren namelijk moe gestreden tegen die verschrikkelijke monster Arends.
Ik bleef vechten tegen deze monster en ben ook echt niet bang voor haar...
Velen zijn bang voor haar, maar ik laat wel even weten wie hier goed en wie er slecht is...
Uiteindelijk zijn er een hoop artikelen in verschillende kranten verschenen....
Ook hart van Nederland is 2 keer geweest...
De eerste keer toen hart van Nederland kwam en ik me verhaal moest doen, ging dat niet zo heel super want vond het toch wel lastig om voor een grote camera wat voor je neus staat ineens je verhaal in 1 keer te moeten doen...
De 2de keer dat ze kwamen, kon het gelukkig een paar keer opnieuw gedaan worden en hadden ze wat meer tijd, dan de eerste keer...
Op 20 juni moest de instelling sluiten van het ministerie...
Velen mensen waren blij en ik ook natuurlijk en dat liet ik wel even weten op het bord van aquilae waar ze hun dagbesteding hebben op de peperstraat...

creatief he? en dan zeggen ze dat ik niet creatief ben lol

Bij het huis van Aquilae waar vele bewoners wonen, werden de vlaggetjes opgehangen... 
Triest omdat ze moesten sluiten deden ze dit... Achterlijk zooitje

De volgende dag vanuit me werk ging ik snel naar huis en pakte ik de schaar en ging op weg om de vlaggetjes eraf te knippen... 
Ik kon dat niet aanzien dat ze dat dus op hadden gehangen en meerdere mensen vonden dit behoorlijk achterlijk...
Die ochtend voordat ik die vlaggetjes had afgeknipt ging ik even langs de peperstraat om even poolshoogte te nemen en jahoor en wie stond daar buiten.. Arendsgeval
En ik had iemand aan de telefoon en die hoorde op de achtergrond dat ik heel hard werd geroepen door haar en ze zwaaide vriendelijk naar mij (eigenlijk een hatelijke zwaai en gedag)
Ik fietste door en ik begon toch flink te lachen... echt dit was zo komisch achteraf....

Ik heb ook vaak brieven geschreven dat ik geld terug eiste, maar nooit gekregen, want hun willen natuurlijk zo min mogelijk betalen en zoveel mogelijk geld binnen krijgen...

Ook in het huis waar ik gedumpt werd kreeg ik geen internetaansluiting en ook geen tv aansluiting, wat wel op mijn huurcontract staat, dus ik hoorde dat gewoon te krijgen.. na 6 weken geen tv en geen internet, kreeg ik met moeite een tv aansluiting...
en paar weken later een internetaansluiting, waar ze nooit de rekening van hebben betaald uiteindelijk...

Ook in het opslagpand was van alles mis... 
Zie filmpje van hart van nederland 
Ze wouden ook de reparaties niet uitvoeren
Ze gaven steeds het antwoord ja we hebben de eigenaar gemaild, voor de reparaties
Uiteindelijk heb ik zelf contact gemaakt met de eigenaar en die hebben totaal niks gehad van aquilae voor reparaties en schrokken toen ze een kijkje kwamen nemen..

Uiteindelijk werd de wasbak op een bijzondere manier gemaakt
Of je het gemaakt kan noemen?


De kraan zit nou onder de wasbak, heel logisch ook toch?
Ik weigerde ook nog alle huur te betalen, want als de reparaties niet worden gedaan en je het al maanden vraagt, dan mag de huur verlaagd worden en ik had hun daarvoor ook een brief gestuurd dat als ze het niet voor een bepaalde datum niet hadden gedaan dat de huur werd verminderd...

Wat een hel was dit allemaal bij aquilae, maar ik bleef vechten tegen dat de instelling zou sluiten en dat is me gelukt.



Sinds begin juli woon ik in mijn eigen huisje..
Eindelijk geen begeleid wonen projecten meer... 



Binnenkort deel 2 van onderwerp 'het afgelopen jaar'

















Reacties

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 4 juni 2013

Gisteravond dacht ik echt dat 1 van mijn ratjes er de volgende ochtend niet meer zou zijn... Xara... Echt al een paar weken zag ik al dat ze flink achteruit ging en ze allemaal gezwellen had zitten... De weken erop vermagerde ze flink en laatste dagen at ze ook niet meer, ik probeerde haar nog wat ze altijd uit mijn hand trok te geven, maar dat pakte ze gewoon niet meer aan... zo sneu Ze waste zich al dagen niet meer.. echt zo zielig zag dit eruit...  Vanochtend leefde ze nog...  En vanmiddag belde ik de dierenarts op om te vragen of ze haar konden helpen, want zo lijden dat is ook niks... Aankomende donderdag om half 4 zou ze dan worden ingeslapen... Vanavond ging het steeds slechter en haar ademhaling zag ik ook minder worden. Om 20.18 stopte haar adem halen en heeft ze haar rust genomen... Ze heeft nu geen pijn meer...  Dit is een foto van paar dagen terug... Hier kijkt ze Katja nog even lief aan...  Ze was ook echt niet bang voor mijn katten...  Ze was echt wel bijzonder...  Heb nu

Woensdag 24 oktober 2012

Zo en dan kom je bij blog bericht 1000 aan... Nooit verwacht dat ik zoveel zou schrijven op een blog. maar vandaag is het dus echt zover... Dik 4 jaar lang heb ik mijn blog bijgehouden... Niet elke dag, maar wel paar keer in de week... Hoelang ik nog ga bloggen, geen idee.... 2012 is alweer bijna op zijn einde... nooit verwacht dat ik er ook nog zou zijn... Toen ik zo depressief was 2008/2009 Ik had toen ook geen doel meer naar... Elke dag was een dag dat ik toen het liefst wou stoppen... Nu heb ik een doel, ookal heb ik vrijwel niemand om me heen Ook al had ik graag wat meer mensen om me heen willen hebben maar helaas... Ik kom er zo ook wel... Ook al zegt mijn re integratiebureau dat het niet haalbaar is.. Dan wil ik er juist voor gaan :) Als je iets wilt en er voor gaat dan kom je er wel.. Ze gaf aan dat ik op iets anders moet gaan zoeken wat wel haalbaar is, maar ik heb geen andere optie dan dit wat ik wil bereiken... 6 november komt ze weer en dan wilt ze met mijn begeleidster ook

Woensdag 15 mei 2013

Eindelijk word de pgb fraude aangepakt bij instellingen.. Eindelijk zien ze dat de meeste instellingen de patiĆ«nt zieker maken op de papieren dan ze werkelijk zijn.. Dat overkwam ik dus 2 keer... Het is ook heel makkelijk om een pgb aan te vragen bij het CIZ Er word namelijk niet echt gecontroleerd en gaan gewoon vrijwel meteen akkoord... En daar ligt de fout... Mijn artikel die ik vorige week maandag heb geschreven over hoe daadwerkelijk de pgb fraude werkt is al heel veel gelezen en ook op social media twitter word mijn blog veel getweet en geretweet... Echt super.. Afgelopen zondag was bij brandpunt ook flink wat te zien over hoe instellingen te werk gaan Zie  Aflevering Brandpunt Het doet me wel goed dat er zoveel mensen twitter berichtjes sturen en meeleven ect.. Ook omdat ik echt niet lekker in me vel zit, doet dit me wel erg goed... En ook aangeven wat ik nog meer kan doen dat ik nu schuld heb wat ik aan het afbetalen ben over de pgb en waar ik niks van heb gezien.. super Mijn