Doorgaan naar hoofdcontent

Wat wil ik ?

Wat wil ik?

Hulp? wat voor hulp?
Er staat op papieren van het zorgkantoor dat ze geld krijgen voor:
Persoonlijke verzorging, Huishoudelijke hulp, individuele hulp en in groepsverband

Persoonlijke verzorging:  Volgens mij kan ik alles zelf wel en waarom hulp daarin?
Huishoudelijke hulp: Ik kan zelf alles wel schoonmaken en huishoudelijke hulp betekent dat er bij mij thuis voor mij schoon wordt gemaakt en begeleidster in de groep vertelde dat ze niet aan huishoudelijke hulp doen, vindt ik dat een beetje vreemd waarom vragen ze daar wel geld voor bij het zorgkantoor

Individuele hulp: Zou fijn zijn als die eens kwam, en gewoon een praatje maakt met een bakkie koffie of thee met een koekje derbij :) en vraagt hoe het gaat en als ik ergens mee zit, dat diegene verteld wat ik het beste kan doen en niet dat degene 2 min in mijn huis is en voor ik het alweer door had was ze alweer weg.... en sindsdien niemand meer heb gezien in mijn huis die even vraagt hoe het gaat...

Groepsverband: Ik zie daar het nut niet van in...

Verders ben ik eventjes een paar daagjes in brabant even weg van daar

Dinsdagochtend kwam die begeleidster in huis en kwam me kamer binnengestormd en kwam mijn spullen die ik beneden had, op mijn kamer leggen want mijn kleedje wat op de bank ligt, waar ik onder lig als ik tv kijk mag daar niet liggen, de tv gids die ik had gehaald mag daar ook niet liggen, mijn keukenspullen bracht ze naar boven,,, mijn spullen in de koelkast mag niet daarin zitten, want ik moet een eigen koelkast hebben... mijn blendeer moet ook naar boven echt alles wat ik beneden heb staan moet naar mijn eigen kamer.... Ik heb daar geen ruimte voor en niemand heeft daar last van, want ik woon voorlopig nog alleen, pas februari komen er 2 bewoners bij... De andere bewoners mogen de spullen zoals kasten en beddengoed wat daar ligt gewoon gebruiken... Ik moet mijn eigen spullen gebruiken.... zelfs hun stoel die ik van beneden had gepakt om achter mijn tafeltje te zitten werd weggehaald... 5 december had ik dat nog verteld tegen haar en deed er niet moelijk over en nou haalde ze die weg... waarom? geen idee
Die gene moet mij gaan begeleiden.... Nou dat zie ik ook echt he...
Op deze manier hoe ze tegen mij doet, werkt niet... Op deze manier werk ik ook niet mee

Vorige week maandag kreeg ik te horen van het uwv dat ik voorlopig niet mag werken, ik had zelf dat gesprek aangevraagd omdat ik juist wil werken, om te laten zien dat ik wel een baan van 40 uur aan kan... zodat die stochting in Lelystad kan zien dat ik wel in staat ben, dus hier baal ik behoorlijk van...Ik snap dat ik volgende maand een behandeling moet gaan volgen,maar liever werk ik gewoon 40 uur en dan voel je tenminste al die ellende niet aan... dan werk je de hele dag, kom je thuis, ga je koken, ff eten, tv kijken en daarna je bed in en volgende dag ga je weer aan de slag... dus dan voel je die ellende niet... en zo zag ik het voor me... 9 januari krijg ik gesprek over wat voor behandeling en welke dagen en hoelang de behandeling gaat duren, en 17 januari gesprek met psychiater over medicatie om weer te gaan beginnen... ookal zit ik daar behoorlijk tegen op, zit niet te wachten op al die nadelen... zoals dat mijn lybido nog meer verdwijnt, die al weg is en ik dat graag terug wil krijgen, met anti-depressiva kom ik een paar kilo's aan waar ik ook niet op zit te wachten en mijn blaas reageerd erop en ben ik bang dat ik weer moet gaan catheteriseren en dat heb ik er al helemaal niet voor over.... en het onderdrukt alles...en ook het beginnen met anti-depressiva zit ik ook behoorlijk tegen op... maar hoe het nu gaat is ook niet goed, dus ik weet echt nu even niet wat ik moet gaan doen... die huilbuien en woedebuien waar ik behoorlijk veel last van heb is ook echt niet fijn en mijn neerslachtigheid is ook niet prettig.... Ik hoop dat ik een goed gesprek heb 17 januari.... baal er wel van dat ik al die gesprekken alleen moet gaan doen en dat niemand me erin kan steunen....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 4 juni 2013

Gisteravond dacht ik echt dat 1 van mijn ratjes er de volgende ochtend niet meer zou zijn... Xara... Echt al een paar weken zag ik al dat ze flink achteruit ging en ze allemaal gezwellen had zitten... De weken erop vermagerde ze flink en laatste dagen at ze ook niet meer, ik probeerde haar nog wat ze altijd uit mijn hand trok te geven, maar dat pakte ze gewoon niet meer aan... zo sneu Ze waste zich al dagen niet meer.. echt zo zielig zag dit eruit...  Vanochtend leefde ze nog...  En vanmiddag belde ik de dierenarts op om te vragen of ze haar konden helpen, want zo lijden dat is ook niks... Aankomende donderdag om half 4 zou ze dan worden ingeslapen... Vanavond ging het steeds slechter en haar ademhaling zag ik ook minder worden. Om 20.18 stopte haar adem halen en heeft ze haar rust genomen... Ze heeft nu geen pijn meer...  Dit is een foto van paar dagen terug... Hier kijkt ze Katja nog even lief aan...  Ze was ook echt niet bang voor mijn katten...  Ze was echt wel bijzonder...  Heb nu

Woensdag 24 oktober 2012

Zo en dan kom je bij blog bericht 1000 aan... Nooit verwacht dat ik zoveel zou schrijven op een blog. maar vandaag is het dus echt zover... Dik 4 jaar lang heb ik mijn blog bijgehouden... Niet elke dag, maar wel paar keer in de week... Hoelang ik nog ga bloggen, geen idee.... 2012 is alweer bijna op zijn einde... nooit verwacht dat ik er ook nog zou zijn... Toen ik zo depressief was 2008/2009 Ik had toen ook geen doel meer naar... Elke dag was een dag dat ik toen het liefst wou stoppen... Nu heb ik een doel, ookal heb ik vrijwel niemand om me heen Ook al had ik graag wat meer mensen om me heen willen hebben maar helaas... Ik kom er zo ook wel... Ook al zegt mijn re integratiebureau dat het niet haalbaar is.. Dan wil ik er juist voor gaan :) Als je iets wilt en er voor gaat dan kom je er wel.. Ze gaf aan dat ik op iets anders moet gaan zoeken wat wel haalbaar is, maar ik heb geen andere optie dan dit wat ik wil bereiken... 6 november komt ze weer en dan wilt ze met mijn begeleidster ook

Woensdag 15 mei 2013

Eindelijk word de pgb fraude aangepakt bij instellingen.. Eindelijk zien ze dat de meeste instellingen de patiĆ«nt zieker maken op de papieren dan ze werkelijk zijn.. Dat overkwam ik dus 2 keer... Het is ook heel makkelijk om een pgb aan te vragen bij het CIZ Er word namelijk niet echt gecontroleerd en gaan gewoon vrijwel meteen akkoord... En daar ligt de fout... Mijn artikel die ik vorige week maandag heb geschreven over hoe daadwerkelijk de pgb fraude werkt is al heel veel gelezen en ook op social media twitter word mijn blog veel getweet en geretweet... Echt super.. Afgelopen zondag was bij brandpunt ook flink wat te zien over hoe instellingen te werk gaan Zie  Aflevering Brandpunt Het doet me wel goed dat er zoveel mensen twitter berichtjes sturen en meeleven ect.. Ook omdat ik echt niet lekker in me vel zit, doet dit me wel erg goed... En ook aangeven wat ik nog meer kan doen dat ik nu schuld heb wat ik aan het afbetalen ben over de pgb en waar ik niks van heb gezien.. super Mijn