Doorgaan naar hoofdcontent

Zondag 14 april 2013

Afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van de kantonrechter met als bijlage de brief van mijn bewindvoerster.

Ik had zelf weken eerder een brief gestuurd naar de kantonrechter omdat ik geen vertrouwen meer heb in mijn bewindvoering...
er worden vreemde bedragen overgemaakt naar bewindvoering zelf en rekeningen worden niet betaald.

In de brief geeft mijn bewindvoerster aan dat de vreemde bedragen een achterstand zou zijn van de kosten voor bewindvoering... Elke maand worden de kosten gewoon normaal betaald, dus geen achterstand, en ook het bedrag daarvan klopt ook niet.
In de brief staat ook dat er in december een bedrag af is geschreven op mijn rekening van 566,78 cent, dat was niet zichtbaar op de afschrift die ik heb gekregen van mijn bewindvoering, en dit blijkt van een verantwoording van het pgb!
Het pgb had een eigen rekening, dus hoort niet van mijn rekening af te gaan!
En ik heb niks van die pgb gezien! en zorg heb ik ook nooit ontvangen van het pgb, maar wel moet ik betalen... van me eigen rekening.. Er was toen in het begin van aquilae een nieuwe rekening gemaakt op mijn naam voor het pgb, dus dit hadden ze nooit van mijn rekening af mogen schrijven!!
Vorige week werd in eens mijn ziekenfonds kosten van mijn rekening gehaald, rekening nummer waas gewijzigd op 1 of andere reden, en ik kon het zelf dus niet meer terug wijzigen.



Na 3 jaar bewindvoering moet ik van hun de schuldhulpverlening in...
Vorig jaar gaven ze aan dat dit niet nodig was, en ik woonde nog geen week op mezelf en ik kreeg een brief van hun dat ik me moest melden bij de gemeente voor de schuldhulpverlening!
Ik weigerde omdat dit eerst niet nodig was en na een jaar later wel, en zoiezo zit ik nu 3 jaar in bewindvoering, dus het lijkt er erg op dat mijn bewindvoering dus niks betaald.

In de brief staat ook dat ik hun dagelijks kan bereiken per mail en dat ik ook antwoord kan ontvangen van hun!! Dit is niet waar, ik stuur vaak meerdere mailtjes omdat ik geen antwoord ontvang van hun!

Ze geven aan dat het niet verstandig is om over te stappen naar een andere bewindvoeing, tjaa als ze ook gewoon mijn kosten betalen is er niks aan de hand, maar afgelopen 2 weken heb ik dus verschillende brieven ontvangen met rekeningen die niet betaald zijn en zelfs een incasso bureau via de mail voor de waterschapsleiding, omdat ze dus niet betalen na meerdere brieven te hebben ontvangen, die brieven worden dus rechtstreeks naar hun gestuurd, maar omdat mijn emailadres bekend staat, krijg ik er dus nu mail van.
Ook loop ik met internet nu 3 maanden achter door hun en mijn huur van deze maand is ook nog steeds niet betaald.

Ze geven aan dat ik dus een problematische schuldenlast heb, tjaa omdat ze niks betalen loopt het op, want een jaar hiervoor was er niks aan de hand, want toen was het niet nodig om de schuldhulpverlening in te moeten.

Ze geven aan ook dat ze rekening met mijn ziektebeeld moet gehouden worden... Volgens hun zou ik borderline hebben! Dit is niet waar, dus waar ze de onzin vandaan halen.. Tjaa dat komt van die rot instelling in Lelystad vandaan...

Toen ik in Lelystad kwam wonen, vanuit Hoofddorp waar ik opgenomen zat..
In hoofddorp had ik alle onderzoeken gedaan en daar kwam uit een depressie en posttraumatische stres stoornis uit, verder niet...
In Lelystad werd mij gedwongen in huis om een onderzoek te doen, en ik gaf aan dat de onderzoeken van Hoofddorp nog geldig waren en ze het daarmee moesten doen...
Ik weigerde, maar ik moest het onderzoek doen...
Flink depressief heb ik die test gedaan en toen bleek er borderline uit te komen...
Ik was het daar niet mee eens en ik besloot een second opinion te doen.. Bij de huisarts was het ook toen niet bekend dat ik dat had, maar de huisarts wou wel meewerken aan een second opinion..

En dan kom je bij een psychiater terecht.. en toen ik dus een onderzoek zou krijgen, vroeg hij eerst wat kom je doen.. en wat wil je weten..
Ik zeg ze zeggen dat ik dus borderline zou hebben en ik wil graag weten met een onderzoek of dat daadwerkelijk zo is...
Hij pakt zijn boekje erbij en kijkt in zijn boekje en kijkt mij aan, kijkt weer in zijn boekje en kijkt me weer aan en zegt "nee je heb geen borderline hoor"
Ik keek hem aan okay en dat ziet hij ook binnen 10 minuten.. want binnen 10 min stond ik weer buiten...
En dan paar weken later gesprek bij de psycholoog en ik zeg nou wat een psychiater is dat zeg... hij hoeft alleen maar even in zijn boekje te kijken en binnen 10 min wist hij al of ik wel of geen borderline had...
Ik zeg geen onderzoek niks gehad...
Ze zegt ja hij was hier nieuw in dienst..
Ik zeg ja, maar als je een psychiater ben, dan weet je ook wel dat je niet alleen maar in je boekje moet kijken... want dat hele onderzoek sloeg toen echt nergens op...

Uiteindelijk maar een andere ggz gezocht in Lelystad en die hadden me wel goed geholpen, alleen gaven ze aan dat ik dat dus wel zou hebben... en ik vindt nog steeds van niet!


Ik blijf bij mij stand en ik heb geen borderline!!!
Een depressie en ptss dat heb ik helaas, verder zie ik niet in dat ik verder borderline zou hebben!!

Maandag neem ik contact op met de kantonrechter en ik laat even flink weten wat ik over mijn bewindvoering denk!!

Wat denken ze wel zeg!!!
PPFFF....


Verder begint morgen de collecteweek van de hartstichting..
Ik zag 2 maanden terug een oproep dat ze mensen nodig hadden om te collecteren en ik best veel thuis zit, en ik toch wat goeds wil doen, had ik me opgegeven om te gaan lopen...
Afgelopen donderdag heb ik de bus ontvangen en ben van plan om woensdag te gaan lopen en donderdag bij de mensen die niet thuis waren woensdag...

Hoef maar 2 straten te lopen, dus dat valt wel mee...
1 hele lange straat en 1 zijstraatje ervan, dus is wel te doen...
Denk dat je 2 uurtjes bezig bent ofzo...
Is wel te doen namelijk....








Reacties

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 4 juni 2013

Gisteravond dacht ik echt dat 1 van mijn ratjes er de volgende ochtend niet meer zou zijn... Xara... Echt al een paar weken zag ik al dat ze flink achteruit ging en ze allemaal gezwellen had zitten... De weken erop vermagerde ze flink en laatste dagen at ze ook niet meer, ik probeerde haar nog wat ze altijd uit mijn hand trok te geven, maar dat pakte ze gewoon niet meer aan... zo sneu Ze waste zich al dagen niet meer.. echt zo zielig zag dit eruit...  Vanochtend leefde ze nog...  En vanmiddag belde ik de dierenarts op om te vragen of ze haar konden helpen, want zo lijden dat is ook niks... Aankomende donderdag om half 4 zou ze dan worden ingeslapen... Vanavond ging het steeds slechter en haar ademhaling zag ik ook minder worden. Om 20.18 stopte haar adem halen en heeft ze haar rust genomen... Ze heeft nu geen pijn meer...  Dit is een foto van paar dagen terug... Hier kijkt ze Katja nog even lief aan...  Ze was ook echt niet bang voor mijn katten...  Ze was echt wel bijzonder...  Heb nu

Woensdag 24 oktober 2012

Zo en dan kom je bij blog bericht 1000 aan... Nooit verwacht dat ik zoveel zou schrijven op een blog. maar vandaag is het dus echt zover... Dik 4 jaar lang heb ik mijn blog bijgehouden... Niet elke dag, maar wel paar keer in de week... Hoelang ik nog ga bloggen, geen idee.... 2012 is alweer bijna op zijn einde... nooit verwacht dat ik er ook nog zou zijn... Toen ik zo depressief was 2008/2009 Ik had toen ook geen doel meer naar... Elke dag was een dag dat ik toen het liefst wou stoppen... Nu heb ik een doel, ookal heb ik vrijwel niemand om me heen Ook al had ik graag wat meer mensen om me heen willen hebben maar helaas... Ik kom er zo ook wel... Ook al zegt mijn re integratiebureau dat het niet haalbaar is.. Dan wil ik er juist voor gaan :) Als je iets wilt en er voor gaat dan kom je er wel.. Ze gaf aan dat ik op iets anders moet gaan zoeken wat wel haalbaar is, maar ik heb geen andere optie dan dit wat ik wil bereiken... 6 november komt ze weer en dan wilt ze met mijn begeleidster ook

Woensdag 15 mei 2013

Eindelijk word de pgb fraude aangepakt bij instellingen.. Eindelijk zien ze dat de meeste instellingen de patiĆ«nt zieker maken op de papieren dan ze werkelijk zijn.. Dat overkwam ik dus 2 keer... Het is ook heel makkelijk om een pgb aan te vragen bij het CIZ Er word namelijk niet echt gecontroleerd en gaan gewoon vrijwel meteen akkoord... En daar ligt de fout... Mijn artikel die ik vorige week maandag heb geschreven over hoe daadwerkelijk de pgb fraude werkt is al heel veel gelezen en ook op social media twitter word mijn blog veel getweet en geretweet... Echt super.. Afgelopen zondag was bij brandpunt ook flink wat te zien over hoe instellingen te werk gaan Zie  Aflevering Brandpunt Het doet me wel goed dat er zoveel mensen twitter berichtjes sturen en meeleven ect.. Ook omdat ik echt niet lekker in me vel zit, doet dit me wel erg goed... En ook aangeven wat ik nog meer kan doen dat ik nu schuld heb wat ik aan het afbetalen ben over de pgb en waar ik niks van heb gezien.. super Mijn